Erica Berghagen från Kullavik får en stor roll i IFK Götebrogs nya organisation. Arkivfoto: Kristian Johansson

Erica Berghagen blir ny chef i IFK Göteborg

Kullaviksbon Erica Berghagen blir från och med 17 september ny marknads- och kommunikationschef i IFK Göteborg. Hon får då ansvar för en helt ny enhet i föreningen.

I torsdags gick IFK Göteborg ut med att de ska göra stora förändringar i sin organisation. Som en del av den stora förändringen kommer Erica Berghagen att ha en av huvudrollerna då hon ska leda nyinrättad tjänst som marknads- och kommunikationschef och ansvarig för en ny enhet då de tidigare avdelningarna marknad, försäljning, Blåvittshopen, media och reception slås ihop till en.

– Jag hoppas bland annat kunna bidra med en tydligare bild av föreningens framtida riktning, säger hon i pressmeddelandet.

Erica Berghagen har själv en bakgrund som fotbollsspelare i Askims IK och det är där hennes första kopplingar till IFK Göteborg startade. Under tiden som aktiv i Askim extraknäckte hon samtidigt på Ullevi där hon sålde godis på läktaren till åskådarna.

– Då blev jag samtidigt en frälst ängel, säger hon vidare.

Erica kommer närmast från en tjänst som kundansvarig projektledare på en reklambyrå. Innan dess har hon bland annat varit vd för Frihamnen Arena, producerat lokaltidningar samt varit kommersiellt ansvarig för VM-seglingarna i Marstrand.

– I sista änden handlar allt som görs på Kamratgården om att stödja den sportsliga verksamheten och att ge den så goda förutsättningar som möjligt. Jag ser en enorm potential genom att samla ihop de olika avdelningarna till en.

Björn Dinau

Relaterade artiklar
Fler artiklar