Kungsbacka-Posten
Måndag, 11 december 2017
Postgången fungerar illa, men jag tänker inte göra Postnords jobb, skriver signaturen "Missnöjd kund".
Postgången fungerar illa, men jag tänker inte göra Postnords jobb, skriver signaturen "Missnöjd kund".

Jag är inte brevbärare åt posten

Så har det hänt igen. Härom dagen anlände en försändelse, som jag INTE skulle ha. I anledningen av dessa upprepade ”felleveranser” vill jag ställa frågan till ansvarig (om det nu finns någon) på Postnord: är inte personalen läskunnig? Om så inte är fallet så rekommenderas att sätta berörd personal på skolbänken för att träna läsförmågan. Ena gången är det fel adress. Andra gånger är det fel adressat. Senast erhållen ”felleverans” ligger här hemma och väntar på vidaresändning vid lämpligt tillfälle. Jag anser inte att jag har skyldighet att agera brevbärare åt Postnord. Vad tänker Postnord göra för att säkerställa postutdelning t ex ”känslig” post?I fortsättningen kommer jag INTE att eftersända post, som felaktigt delas ut. Det är en tanke och vad kommer Postnord att göra åt det? O.s.a.

Missnöjd kund

Tyck till: Fungerade posten bättre förr, innan den blev Postnord?

Relaterade artiklar
Fler artiklar